کهریز ناظم

صفحه ی رسمی روستای کهریز از توابع ملایر

کهریز ناظم

صفحه ی رسمی روستای کهریز از توابع ملایر

کهریز ناظم

تعزیه خوانی

سه شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۳ ق.ظ

تعزیه خوانی به عنوان رسمی دیرینه و یکی از اصیل ترین شیوه های عزاداری سنتی در سراسر ایران شناخته شده می باشد، اما مردمان روستای کهریز سال هاست که این هنر و سنت را نسل به نسل و سینه به سینه از پیشنیان خود به آیندگان منتقل می کنند و نسخه خوانی را از همان سال های کودکی شروع می کنند و کم کم جوان تر ها جای نسل قبل را پر می کنند.

پای حرف پیرمرد های ده که بنشینی از خاطرات مراسم های ساده و پر از اخلاص شبیه خوانی در سال های دور خواهند گفت و می فهمید که ایشان نیز این رسم از پدرانشان به ارث برده اند. چند سالی ست که با ورود تکنولوژی به این عرصه هیئت و گروه شبیه خوانی کهریز نیز از این مهم عقب نمانده و با تجهیزات به روز تر این آیین را بجا می آورند. این مراسم با استقبال گسترده اهالی ده و حتی اهالی ده های همجوار روبرو شده و استقبال در خور و شایسته ای از این مراسم می نمایند.

گردانندگان این مهم، حال جوانان روستا هستند و شبیه خوان ها از باتجربه ها تا تازه وارد ها و البته گاه اساتیدی به صورت مهمان را شامل می شوند.

در این لینک نمونه ای کوتاه از این مراسم به نمایش گذاشته شده است.



نظرات  (۱)

اگر میشه کلیپ های زیادی از تعزیه بزارید ممنون
پاسخ:
بزودی ان شا ا...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی